Sinema Terimleri
1 sayfadaki 1 sayfası
Sinema Terimleri
Adventure:Serüven
BAFTA (British Association of Film and Television Arts): Britanya Film ve Televizyon Sanatları Akademisi
Behind the Scenes: Kamera arkası
B Film: Düşük bütçeli,çekim tekniklerine fazla dikkat edilmeyen filmler.
Bluescreen: Mavi ekran.Oyuncuların yer alacağı sahnenin arka fonunda mavi(veya yeşil) kullanılır.daha sonra mavi renk bilgisayar ortamında yok edilir ve arka fona istenilen görüntü konulur.
Cast: Bir filmde yer alan oyuncuların tamamı
Casting: Senaryodaki karakterlere uygun oyuncuları seçme işi.
Catering: Oyuncular ve set ekibine yemek sağlarlar.
Character Actor: Karakter oyuncusu.Belli bir kalıpta oynamakta uzmanlaşmış oyuncu
Computer Generated Image(CGI): Bilgisayarla yaratılmış görüntü
Costume Designer: Kostüm tasarımcısı
Critic: Eleştirmen
Art Director veya Production Designer: Sanat Yönetmeni
Director: Yönetmen
Director of photography: Görüntü yönetmeni
Documentary: Belgesel
Editor: Kurgu
Horror: Korku
Producer: Yapımcı
Executive Producer: Film için gerekli para,yönetmen,oyuncu seçimiyle ilgilenirler.
Production Manager: Yapım yönetmeni
Independent Film: Bağımsız sinema
Kult: Mainstream özellikler taşımayan,gişe başarısı elde edemeyen fakat belli bir hayran kitlesi yakalamış filmler.
Make up Artist: Makyaj sanatçısı
MPAA (Motion Picture Association of America): Filmlerin hangi yaş gruplarına uygun olacağını belirleyen kurum
G: Her yaş kesimine uygun
PG: Bazı sahneler çocuklar için uygun olmayabilir.
PG-13 13 yaş altı için sakıncalı sahneler.ailesinden izin alması gerekir.
R: 17 yaş altı ancak bir yetişkinle seyredebilir.
NC-17 17 yaş ve altı seyredemez
Motion Picture: Film
Prequel: Önceden çekilen bir filmden önce karakterleri ve/veya olayları sunan film.
Post-Production: Film tamamlandıktan sonra yapılan işlemler(kurgu,efektler...)
Pre-Production: Filme başlamadan önce yapılan işlemler(set,casting,senaryo...)
Slapstick Vücut diline dayanarak güldürmeye dayalı komedinin alt türü. örnek:Laurel ve Hardy
Scene: Sahne
Science Fiction (Sci-Fi): Bilimkurgu
Score: Filmin içinde geçen müzikler
Screen Test: Deneme çekimi
Screenplay: Senaryo
Screenwriter: Senarist
Synopsis: Senaryonun özeti
Storyboard: Yapım çizeri tarafından senaryodaki sahne veya kamera açılarının istenilen şekilde çizilmesi.
Special Effects Supervisor: Özel efekt sorumlusu
Trailer: Filmden sahneler içeren reklam.
Trilogy: Üçleme
Visual Effects: Görsel efekt
Western: Kovboy filmleri
BAFTA (British Association of Film and Television Arts): Britanya Film ve Televizyon Sanatları Akademisi
Behind the Scenes: Kamera arkası
B Film: Düşük bütçeli,çekim tekniklerine fazla dikkat edilmeyen filmler.
Bluescreen: Mavi ekran.Oyuncuların yer alacağı sahnenin arka fonunda mavi(veya yeşil) kullanılır.daha sonra mavi renk bilgisayar ortamında yok edilir ve arka fona istenilen görüntü konulur.
Cast: Bir filmde yer alan oyuncuların tamamı
Casting: Senaryodaki karakterlere uygun oyuncuları seçme işi.
Catering: Oyuncular ve set ekibine yemek sağlarlar.
Character Actor: Karakter oyuncusu.Belli bir kalıpta oynamakta uzmanlaşmış oyuncu
Computer Generated Image(CGI): Bilgisayarla yaratılmış görüntü
Costume Designer: Kostüm tasarımcısı
Critic: Eleştirmen
Art Director veya Production Designer: Sanat Yönetmeni
Director: Yönetmen
Director of photography: Görüntü yönetmeni
Documentary: Belgesel
Editor: Kurgu
Horror: Korku
Producer: Yapımcı
Executive Producer: Film için gerekli para,yönetmen,oyuncu seçimiyle ilgilenirler.
Production Manager: Yapım yönetmeni
Independent Film: Bağımsız sinema
Kult: Mainstream özellikler taşımayan,gişe başarısı elde edemeyen fakat belli bir hayran kitlesi yakalamış filmler.
Make up Artist: Makyaj sanatçısı
MPAA (Motion Picture Association of America): Filmlerin hangi yaş gruplarına uygun olacağını belirleyen kurum
G: Her yaş kesimine uygun
PG: Bazı sahneler çocuklar için uygun olmayabilir.
PG-13 13 yaş altı için sakıncalı sahneler.ailesinden izin alması gerekir.
R: 17 yaş altı ancak bir yetişkinle seyredebilir.
NC-17 17 yaş ve altı seyredemez
Motion Picture: Film
Prequel: Önceden çekilen bir filmden önce karakterleri ve/veya olayları sunan film.
Post-Production: Film tamamlandıktan sonra yapılan işlemler(kurgu,efektler...)
Pre-Production: Filme başlamadan önce yapılan işlemler(set,casting,senaryo...)
Slapstick Vücut diline dayanarak güldürmeye dayalı komedinin alt türü. örnek:Laurel ve Hardy
Scene: Sahne
Science Fiction (Sci-Fi): Bilimkurgu
Score: Filmin içinde geçen müzikler
Screen Test: Deneme çekimi
Screenplay: Senaryo
Screenwriter: Senarist
Synopsis: Senaryonun özeti
Storyboard: Yapım çizeri tarafından senaryodaki sahne veya kamera açılarının istenilen şekilde çizilmesi.
Special Effects Supervisor: Özel efekt sorumlusu
Trailer: Filmden sahneler içeren reklam.
Trilogy: Üçleme
Visual Effects: Görsel efekt
Western: Kovboy filmleri
Rock Star- Admin
- Mesaj Sayısı : 284
Kayıt tarihi : 05/04/09
Yaş : 35
Geri: Sinema Terimleri
Slasher Filmleri:[/B] İnsanların katledilmelerini ya da korkunç ölümlerini gösteren korku filmlerine denir.
Bir de bu tip filmlerin ilgi çektiği için ortaya çıkan bir alt türü de vardır.Bunlara da "teen slasher" denir.Teen slasher,gençlerin öldürüldüğü ya da öldüğü filmlere denir.Teen-slasher'a en iyi örnekler:
*Son Durak
*Elm Sokağı Kabusu
*13. Cuma
Bir de bu tip filmlerin ilgi çektiği için ortaya çıkan bir alt türü de vardır.Bunlara da "teen slasher" denir.Teen slasher,gençlerin öldürüldüğü ya da öldüğü filmlere denir.Teen-slasher'a en iyi örnekler:
*Son Durak
*Elm Sokağı Kabusu
*13. Cuma
Rock Star- Admin
- Mesaj Sayısı : 284
Kayıt tarihi : 05/04/09
Yaş : 35
Geri: Sinema Terimleri
16 mm
16 mm film kullanımı yaygın ve ekonomik olan bir film boyutudur. 16 mm adı filmin negatifinin genişliğinden gelmektedir. 16 mm genellikle yarı-profesyonel amaçlı olarak kullanılır.
35 mm
35 mm fotoğrafçılık ve sinemada yaygın olarak kullanılan temel film ölçüsüdür. George Eastman tarafından tedarik edilen ham filmi kullanarak William Dickson ve Thomas Edison'un 1892'de icat ettiği 35 mm film o zamandan bu yana nerdeyse hiç değişmeden kalmıştır. 35 mm adını filmin 35 mm (yaklaşık 1 3/8 inç) genişliğindeki şeritler halinde kesilmesinden almıştır. Her kademi 16 kare yapan standart negatif dirençin her iki kenar boyunca her karede dört deliği olur.
Çoğunlukla tescilli ölçülerin çeşitli genişliği farklı sayıda kamera ve geç 19 yüzyıl ve erken 20 yüzyıl çevresinde icat edilmiş gösterim sistemleri tarafından 13mm den 75mm kadar değişerek kullanılmıştır. Sonunda 35mm 1909'da uluslararası standart ölçü olarak kabul edilmiştir ve görüntü gösterimi ve yaratılışlarının her ikisi için hakim film ölçüsü olarak kalmıştır. Geniş ve küçük ölçülerinin her ikisinin ve tuhaf biçimlerin tehditlerine rağmen ömürleri uzun oldu çünkü bu ölçü yakalanmamış görüntülerin iyi özelliği (Good Quality) ve film stoklarının masrafı arasında oldukça iyi bir alışverişe izin verir. Ayrıca ticari film tiyatrolarındaki 35mm film göstericilerinin her yerde mevcut olması; 35 mm'yi sadece hareketli görüntü biçimleri film veya video ve dünyanın hemen hemen tüm sinemalarında oynatılabilir hale getirdi.
Ölçü kullanımı olağan üstü bir biçimde çok yönlüdür. Geçen yüz yıllar içinde içerdiği sese göre değiştirilmiştir bir güvenli film temeli yaratımı için tekrar tasarlanmıştır yakalanan renkler için folmüle edilmiştir geniş ekran biçimlerinin bir grubuna yer tedarik edilmiştir ve karesiz bölgesinin yaşlaşık olarak tümünün içine ses verisi katılır. 21. yüzyılın başından beri 35mm'in hareketli resim filmlerinin üretimi Eastman Kodak ve Fuji film ikilisinindir.
George Eastman Rochester’da kuru fotoğrafik jelatin plakaların yapımına başladı. Jelatin katmanla kaplanmış resim nakliyesinin kağıdının rulosu için tutacak keşfetti. 1887'de ilk saydam Nitrocellulos film tabanının Hannibal Goodwin tarafından icadı ile; Emile Reynaud ilk esnek film stoklarını geliştirdi. Eastman olan ilk büyük şirket bu birleşenleri toplu üretimin içine eklemek için 1889’da Eastman kuru jelatin bromür emülsiyonunun üstüne elenmiş kağıt ve bu temiz tabanı kaplamasını gerçekleştirdi.
Esnek filmin gelişiyle Thomas Alva Edison hızlıca icadını kurdu Kinescope Brooklyn sanat ve bilim enstütüsünde şovunu 9 mayıs 1893'de yaptı. Kinescope bir kişinin seyretmesi için icat edilmiş film döngü sistemidir. Edison'un silindir fotoğrafı Kinetoscope’un icadı olan Kinetophone’u uzun zaman Edison’un yanında asistanlık yapmış olan W. K. L. Dickson geliştirdi. 1892 martı başında Estman ve sonra Nisan 1893-1896 içinde New York's Blair Camera Şirketi 1 Edison'a 9/16-inchlik delinecek ve kesilecek olan filmstock'unu Edison'un laboratuarında 35mm film şeridi ölçüsü yaratımı için temin etti. (1894 veya 1895'de bazı zamanlarda Blair Edison'a tanımlama için kesilmiş depoları göndermeye başladı.) Edison'un bölmeyi (diaphragma) yalnız filmin bir karesini 4 delikli yüksekliği tanımlar. Edison özel bariz (patent) yasalarını 35mm hareketli resim filminin tasarımı(Design) için her karede dört zincir dişli delik ile büyük film yapımcılarını zorlayarak American Mutoscope ve Biograph Şirketi izole beslenme kullanan bir 68mm film kullanmak içinzincir dişli delikleri olmayan filmi camera'ya sürdüler. Bir mahkeme yargısı mart 1902'de Edison'un isteğini iptal etti. İzin verilen her üretici veya dağıtıcı Edsison'un 35mm film tasarımını(Design) lisansız kullandı. Film yapımcıları zaten Edison'un patent dosyanın başarız olduğu İngilterede ve Avrupada böyle yaptı. Bir değişim Lumiére Brothers üstünde karelerin her tarafı yatay eksenin ortasına doğru bir yalnız dairesel delikler kullandı. Bu Edison'un biçimi oldu ancak oluşan de facto standard'ın ve sonra 1909 da resmi standard Hareketli Resim Patentleri Şirketinin yeni biçim verilmişinin resmi standardı edison tarafından doğrulandı. Scholar Paul C. Spehr bu gelişmlerin önemini tarif etti.
35mm erken kabulu bir standard olarak kameranın gelişimi ve yayılımı üstünde önemli bir etkiye sahipti. Standard ölçüsü dünyanın her yerinde gösterilen filmler için olanaklı yapıldı. Bu güvenilir tahmin edilebilir biçimler için üretim dağıtım ve filmlerin sergisi hızlı yayılımı ve filmlerin kabulünü dünya çapında aletlere göre eğlence ve iletişim için kolaylaştırarak bir uniforma sağladı.
Film biçimi durgun fotoğraf için 1913den erken tanıtıldı(turist çok yönlü) ama ilk defa Oskar Barnack tarafından 1913de yapılan Leica'nın kamerasıyla popüler oldu.
TEKNİK ŞARTNAMESİ
35mm film'in SMPTE tarafından standatlandırırmış teknik şartnamesi
* Her kadem 16 kare (0.748" (19 mm) her kare (uzun aşama))
* Her saniye (fps) 24 kare; (90 kadem her dakika)
* Dikey çekiş
* Her kare 4 delik (beklenen eğer 3-perf yaradılış için)
1000 kadem ortalama 11 dakika 24 fpsde
35 mm küresel
* kamera negatifte 1.37:1 bakış açısı oranı;bunun üstüne matlatmış 1.85:1 ve 1.66:1 sert veya narin
* kamera diyafram: 0.866 dan 0.630 (22 den 16 mm)de
* projektör diyafram (tam 1.37.:1): 0.825 den 0.602 (21 den 13 mm)de
* projektör diyafram (tam 1.37.:1): 0.825 den 0.602 (21 den 11 mm)de
* TV istasyon diyafram: 0.792 den 0.612 (21 den 16 mm)de
* TV iletim:: 0.792 den 0.594 (20 by 15 mm)de
* TV güvenli eylem: 0.713 den 0.535 (18 by 14 mm)de; köşe radiuses: 0.143 (3.6 mm)
* TV güvenli başlık: 0.630 dan 0.475 (16 dan 12 mm)de ; köşe radiuses: 0.125 (3.2 mm)de
Süper 35 mm film
* kamera negatifte 1.33:1 bakış açısı oranı
* kamera diyafram: 0.980" dan 0.735
* resim kullanmış (35 mm anamorfoz): 0.945" (24.00 mm) den 0.394" (10.00 mm)
* resim kullanmış (70 mm büyütülmüş resim): 0.945" (24.00 mm) den 0.430" (10.92 mm)
* resim kullanmış (35 mm flat 1.85): 0.945" (24.00 mm) den 0.511" (12.97 mm)
35 mm anamorfoz
* 2.39:1 bakış açısı oranı dan a 1.19:1 kare ile a 2x yatay squeeze
* camera aperture: 0.866" (22.00 mm) by 0.732" (18.59 mm)
* projector aperture: 0.825" (20.96 mm) by 0.690" (17.53 mm)
70 mm
70 mm (ya da 65 mm) geniş yüksek çözünürlüklü ve standart 35 mm filme göre daha üstün kalitede bir film formatıdır. Film kamerada kullanılırken 65 mm genişliğindeyken perdeye yansıtıldığında üç boyutlu ses manyetik şeritlerinin ilavesi için ham film üzerindeki deliklerin (perfore) her iki yanına da 2.5 cm eklenmesiyle 70 mm genişliğe ulaşır. Bununla birlikte günümüzde üretilen 70 mm filmler artık dijital ses kaydına sahiptir; ancak 70 mm film baskılarının büyük çoğunluğunun bu teknolojiden yoksun olduğu da gözardı edilmemelidir. 70 mm filmin çerçeve oranı 2.20:1'dir.
8 mm
8 mm film şeridinin sekiz milimetre genişliğinde olduğu bir film formatıdır. İki temel biçimi vardır:
* Normal/Standart 8 mm
* Süper 8 mm.
Standart 8 mm
Standard 8 mm film formatı Büyük Bunalım sırasında 16 mm'den daha ucuz bir amatör film formatı yaratmak amacıyla Eastman Kodak şirketi tarafından geliştirilmiş ve 1932 yılında piyasaya sürülmüştür. 8 mm film makaraları aslında 16 mm'lik film içerir ancak bu filmin her iki kenarında 16 mm'de bulunanın iki katı daha fazla delik (perfore) vardır ve bir defada 16 mm'lik filmin 8 mm'lik tek bir yarısına çekim yapılır. Filmin ilk yarısı tamamen kullanıldığında kamera açılıp film ters çevrilir (film deliklerinin tasarımı bunun doğru yapılmasını garantilemektedir) ve aynı filmin henüz üzerine çekim yapılmamış olan diğer yarısı kullanılır. Film yıkanacağı zaman tek bir kenarında delikler olan iki adet 8 mm'lik film elde edilecek şekilde film ortadan ikiye ayrılır; böylece 8 mm'ye 16 mm'ye sığdırılanın dört katı daha fazla film karesi sığdırılmaktadır. Bir yüze kayıt yapıldıktan sonra diğer yüze kayıt yapılması için film makarası ters çevrildiğinden bazen bu film formatına Çifte 8 mm de denmektedir. Standart 8 mm'nin boyutu 4.8mm x 3.5mm'dir ve 1m film 264 resim içerir. Tahmin edilebileceği üzere çifte 8 mm ile saniyede 16 kare hızında çekim yapılır.
Olağan uzunluktaki film makaraları saniyede 121516 ve 18 kare hızlarında 3-4.5 dakika kadar çekim yapılmasına izin vermektedir.
Kodak 1990'ların başlarında standart 8 mm film satışını durdurmuş fakat bağımsız film dükkanları aracılığıyla satılan bu film formatını üretmeye devam etmiştir. Siyah-beyaz 8 mm film Çek Cumhuriyeti'nde halen üretilmektedir ve birçok şirket önemli miktarda 16 mm film alıp bunları yeniden deliklendirerek ve daha sonra bu filmleri 7.6 cm uzunluğunda kesip özel 8 mm film makaralarında toplayarak bu 16 mm filmlerden standart 8 mm elde etmektedir. Yeniden deliklendirme işlemi özel ekipmanlar gerektirmektedir. Bazı uzmanlar var olan 16 mm filmden ve hatta 35 mm filmden süper 8 mm film üretebilmektedir.
Süper 8 mm Film
1965 yılında Süper 8 mm film piyasaya sürülmüş ve amatör film yapımcıları tarafından çok hızlı bir biçimde benimsenmiştir. Görüntü kalitesi 8 mm'den daha iyidir kartuşlu sisteminden dolayı (filmin ters çevrilip yeniden kameraya yerleştirilmesine gerek bırakmaz) kullanımı daha kolaydır.
16 mm film kullanımı yaygın ve ekonomik olan bir film boyutudur. 16 mm adı filmin negatifinin genişliğinden gelmektedir. 16 mm genellikle yarı-profesyonel amaçlı olarak kullanılır.
35 mm
35 mm fotoğrafçılık ve sinemada yaygın olarak kullanılan temel film ölçüsüdür. George Eastman tarafından tedarik edilen ham filmi kullanarak William Dickson ve Thomas Edison'un 1892'de icat ettiği 35 mm film o zamandan bu yana nerdeyse hiç değişmeden kalmıştır. 35 mm adını filmin 35 mm (yaklaşık 1 3/8 inç) genişliğindeki şeritler halinde kesilmesinden almıştır. Her kademi 16 kare yapan standart negatif dirençin her iki kenar boyunca her karede dört deliği olur.
Çoğunlukla tescilli ölçülerin çeşitli genişliği farklı sayıda kamera ve geç 19 yüzyıl ve erken 20 yüzyıl çevresinde icat edilmiş gösterim sistemleri tarafından 13mm den 75mm kadar değişerek kullanılmıştır. Sonunda 35mm 1909'da uluslararası standart ölçü olarak kabul edilmiştir ve görüntü gösterimi ve yaratılışlarının her ikisi için hakim film ölçüsü olarak kalmıştır. Geniş ve küçük ölçülerinin her ikisinin ve tuhaf biçimlerin tehditlerine rağmen ömürleri uzun oldu çünkü bu ölçü yakalanmamış görüntülerin iyi özelliği (Good Quality) ve film stoklarının masrafı arasında oldukça iyi bir alışverişe izin verir. Ayrıca ticari film tiyatrolarındaki 35mm film göstericilerinin her yerde mevcut olması; 35 mm'yi sadece hareketli görüntü biçimleri film veya video ve dünyanın hemen hemen tüm sinemalarında oynatılabilir hale getirdi.
Ölçü kullanımı olağan üstü bir biçimde çok yönlüdür. Geçen yüz yıllar içinde içerdiği sese göre değiştirilmiştir bir güvenli film temeli yaratımı için tekrar tasarlanmıştır yakalanan renkler için folmüle edilmiştir geniş ekran biçimlerinin bir grubuna yer tedarik edilmiştir ve karesiz bölgesinin yaşlaşık olarak tümünün içine ses verisi katılır. 21. yüzyılın başından beri 35mm'in hareketli resim filmlerinin üretimi Eastman Kodak ve Fuji film ikilisinindir.
George Eastman Rochester’da kuru fotoğrafik jelatin plakaların yapımına başladı. Jelatin katmanla kaplanmış resim nakliyesinin kağıdının rulosu için tutacak keşfetti. 1887'de ilk saydam Nitrocellulos film tabanının Hannibal Goodwin tarafından icadı ile; Emile Reynaud ilk esnek film stoklarını geliştirdi. Eastman olan ilk büyük şirket bu birleşenleri toplu üretimin içine eklemek için 1889’da Eastman kuru jelatin bromür emülsiyonunun üstüne elenmiş kağıt ve bu temiz tabanı kaplamasını gerçekleştirdi.
Esnek filmin gelişiyle Thomas Alva Edison hızlıca icadını kurdu Kinescope Brooklyn sanat ve bilim enstütüsünde şovunu 9 mayıs 1893'de yaptı. Kinescope bir kişinin seyretmesi için icat edilmiş film döngü sistemidir. Edison'un silindir fotoğrafı Kinetoscope’un icadı olan Kinetophone’u uzun zaman Edison’un yanında asistanlık yapmış olan W. K. L. Dickson geliştirdi. 1892 martı başında Estman ve sonra Nisan 1893-1896 içinde New York's Blair Camera Şirketi 1 Edison'a 9/16-inchlik delinecek ve kesilecek olan filmstock'unu Edison'un laboratuarında 35mm film şeridi ölçüsü yaratımı için temin etti. (1894 veya 1895'de bazı zamanlarda Blair Edison'a tanımlama için kesilmiş depoları göndermeye başladı.) Edison'un bölmeyi (diaphragma) yalnız filmin bir karesini 4 delikli yüksekliği tanımlar. Edison özel bariz (patent) yasalarını 35mm hareketli resim filminin tasarımı(Design) için her karede dört zincir dişli delik ile büyük film yapımcılarını zorlayarak American Mutoscope ve Biograph Şirketi izole beslenme kullanan bir 68mm film kullanmak içinzincir dişli delikleri olmayan filmi camera'ya sürdüler. Bir mahkeme yargısı mart 1902'de Edison'un isteğini iptal etti. İzin verilen her üretici veya dağıtıcı Edsison'un 35mm film tasarımını(Design) lisansız kullandı. Film yapımcıları zaten Edison'un patent dosyanın başarız olduğu İngilterede ve Avrupada böyle yaptı. Bir değişim Lumiére Brothers üstünde karelerin her tarafı yatay eksenin ortasına doğru bir yalnız dairesel delikler kullandı. Bu Edison'un biçimi oldu ancak oluşan de facto standard'ın ve sonra 1909 da resmi standard Hareketli Resim Patentleri Şirketinin yeni biçim verilmişinin resmi standardı edison tarafından doğrulandı. Scholar Paul C. Spehr bu gelişmlerin önemini tarif etti.
35mm erken kabulu bir standard olarak kameranın gelişimi ve yayılımı üstünde önemli bir etkiye sahipti. Standard ölçüsü dünyanın her yerinde gösterilen filmler için olanaklı yapıldı. Bu güvenilir tahmin edilebilir biçimler için üretim dağıtım ve filmlerin sergisi hızlı yayılımı ve filmlerin kabulünü dünya çapında aletlere göre eğlence ve iletişim için kolaylaştırarak bir uniforma sağladı.
Film biçimi durgun fotoğraf için 1913den erken tanıtıldı(turist çok yönlü) ama ilk defa Oskar Barnack tarafından 1913de yapılan Leica'nın kamerasıyla popüler oldu.
TEKNİK ŞARTNAMESİ
35mm film'in SMPTE tarafından standatlandırırmış teknik şartnamesi
* Her kadem 16 kare (0.748" (19 mm) her kare (uzun aşama))
* Her saniye (fps) 24 kare; (90 kadem her dakika)
* Dikey çekiş
* Her kare 4 delik (beklenen eğer 3-perf yaradılış için)
1000 kadem ortalama 11 dakika 24 fpsde
35 mm küresel
* kamera negatifte 1.37:1 bakış açısı oranı;bunun üstüne matlatmış 1.85:1 ve 1.66:1 sert veya narin
* kamera diyafram: 0.866 dan 0.630 (22 den 16 mm)de
* projektör diyafram (tam 1.37.:1): 0.825 den 0.602 (21 den 13 mm)de
* projektör diyafram (tam 1.37.:1): 0.825 den 0.602 (21 den 11 mm)de
* TV istasyon diyafram: 0.792 den 0.612 (21 den 16 mm)de
* TV iletim:: 0.792 den 0.594 (20 by 15 mm)de
* TV güvenli eylem: 0.713 den 0.535 (18 by 14 mm)de; köşe radiuses: 0.143 (3.6 mm)
* TV güvenli başlık: 0.630 dan 0.475 (16 dan 12 mm)de ; köşe radiuses: 0.125 (3.2 mm)de
Süper 35 mm film
* kamera negatifte 1.33:1 bakış açısı oranı
* kamera diyafram: 0.980" dan 0.735
* resim kullanmış (35 mm anamorfoz): 0.945" (24.00 mm) den 0.394" (10.00 mm)
* resim kullanmış (70 mm büyütülmüş resim): 0.945" (24.00 mm) den 0.430" (10.92 mm)
* resim kullanmış (35 mm flat 1.85): 0.945" (24.00 mm) den 0.511" (12.97 mm)
35 mm anamorfoz
* 2.39:1 bakış açısı oranı dan a 1.19:1 kare ile a 2x yatay squeeze
* camera aperture: 0.866" (22.00 mm) by 0.732" (18.59 mm)
* projector aperture: 0.825" (20.96 mm) by 0.690" (17.53 mm)
70 mm
70 mm (ya da 65 mm) geniş yüksek çözünürlüklü ve standart 35 mm filme göre daha üstün kalitede bir film formatıdır. Film kamerada kullanılırken 65 mm genişliğindeyken perdeye yansıtıldığında üç boyutlu ses manyetik şeritlerinin ilavesi için ham film üzerindeki deliklerin (perfore) her iki yanına da 2.5 cm eklenmesiyle 70 mm genişliğe ulaşır. Bununla birlikte günümüzde üretilen 70 mm filmler artık dijital ses kaydına sahiptir; ancak 70 mm film baskılarının büyük çoğunluğunun bu teknolojiden yoksun olduğu da gözardı edilmemelidir. 70 mm filmin çerçeve oranı 2.20:1'dir.
8 mm
8 mm film şeridinin sekiz milimetre genişliğinde olduğu bir film formatıdır. İki temel biçimi vardır:
* Normal/Standart 8 mm
* Süper 8 mm.
Standart 8 mm
Standard 8 mm film formatı Büyük Bunalım sırasında 16 mm'den daha ucuz bir amatör film formatı yaratmak amacıyla Eastman Kodak şirketi tarafından geliştirilmiş ve 1932 yılında piyasaya sürülmüştür. 8 mm film makaraları aslında 16 mm'lik film içerir ancak bu filmin her iki kenarında 16 mm'de bulunanın iki katı daha fazla delik (perfore) vardır ve bir defada 16 mm'lik filmin 8 mm'lik tek bir yarısına çekim yapılır. Filmin ilk yarısı tamamen kullanıldığında kamera açılıp film ters çevrilir (film deliklerinin tasarımı bunun doğru yapılmasını garantilemektedir) ve aynı filmin henüz üzerine çekim yapılmamış olan diğer yarısı kullanılır. Film yıkanacağı zaman tek bir kenarında delikler olan iki adet 8 mm'lik film elde edilecek şekilde film ortadan ikiye ayrılır; böylece 8 mm'ye 16 mm'ye sığdırılanın dört katı daha fazla film karesi sığdırılmaktadır. Bir yüze kayıt yapıldıktan sonra diğer yüze kayıt yapılması için film makarası ters çevrildiğinden bazen bu film formatına Çifte 8 mm de denmektedir. Standart 8 mm'nin boyutu 4.8mm x 3.5mm'dir ve 1m film 264 resim içerir. Tahmin edilebileceği üzere çifte 8 mm ile saniyede 16 kare hızında çekim yapılır.
Olağan uzunluktaki film makaraları saniyede 121516 ve 18 kare hızlarında 3-4.5 dakika kadar çekim yapılmasına izin vermektedir.
Kodak 1990'ların başlarında standart 8 mm film satışını durdurmuş fakat bağımsız film dükkanları aracılığıyla satılan bu film formatını üretmeye devam etmiştir. Siyah-beyaz 8 mm film Çek Cumhuriyeti'nde halen üretilmektedir ve birçok şirket önemli miktarda 16 mm film alıp bunları yeniden deliklendirerek ve daha sonra bu filmleri 7.6 cm uzunluğunda kesip özel 8 mm film makaralarında toplayarak bu 16 mm filmlerden standart 8 mm elde etmektedir. Yeniden deliklendirme işlemi özel ekipmanlar gerektirmektedir. Bazı uzmanlar var olan 16 mm filmden ve hatta 35 mm filmden süper 8 mm film üretebilmektedir.
Süper 8 mm Film
1965 yılında Süper 8 mm film piyasaya sürülmüş ve amatör film yapımcıları tarafından çok hızlı bir biçimde benimsenmiştir. Görüntü kalitesi 8 mm'den daha iyidir kartuşlu sisteminden dolayı (filmin ters çevrilip yeniden kameraya yerleştirilmesine gerek bırakmaz) kullanımı daha kolaydır.
Rock Star- Admin
- Mesaj Sayısı : 284
Kayıt tarihi : 05/04/09
Yaş : 35
Geri: Sinema Terimleri
Second Unit Director (ikinci birim yönetmeni) : Özellikle Hollywood sinemasında büyük bütçeli filmlerde,yönetmenin yardımcısına bazı sahneleri nasıl çekeceğini anlatır ve yardımcısı bu sahneleri çeker.bu kişi veya kişilere jenerikte Second Unit Director denilir.
Continuity veya Continuity girl veya Script Supervisor (genellikle Hollywood filmlerinde bu isim geçer) : Ayrı zamanlarda çekilen sahnelerin sürekliliğinin ve devamlılığının korunmasını sağlar.
Script Editor (Senaryo editörü) : Senaryodaki cümleleri oyuncular söylemekte zorluk çektiklerinde ,çekimler sırasında bu sorunları gidermek için gerekli değişiklikleri yapan kişi.
Executive Producer (Uygulayıcı veya Yürütücü yapımcı) : yapımcı adına işleri yürüten ve film giderleri için para kaynağı bulan kişi veya kişilerdir.
Production Menager (Produksiyon Amiri veya Yapım Yönetmeni) : oyunculardan sahne çekimlerine kadar her türlü örgütlenmeyle uğraşan ve sorunları çözen kişi veya kişiler.
Asistant Cameraman (Kameraman Yardımcısı asistanı): Kameranın bakımından onarımına kadar herşeyinden sorumlu kişi.
Second Asistant Cameraman/ Clapper Loader (İkinci Kamera Yardımcısı): Çekimlerin birbirine karşımasını önlemek amacıyla kamera önünde klaketi tutan ve çarpan kişi.ayrıca kameraya filmi takıp değiştirir.
Dolly Grip: Kamerayı raylar üstünde süren kişi.
Casting: Rol dağılımı yapan kişi.
Second Team (İkinci Ekip) : Prova çekimlerinde başrol oyuncusu ve yardımcı oyuncular yerine görev yapıp,kimin nerde durması,ışığın nerden gelmesi gibi kararların verilmesinde görev alan kişilerdir.
Production Designer (Yapım Tasarımcısı) ve Art Director (Sanat Yönetmeni): Production Designer (Yapım Tasarımcısı) filmin görsel dokusunu tasarlar,Art Director (Sanat Yönetmeni) ise bu tasarıma göre yapılan işleri denetler.
Still Photographer (Set fotoğrafçısı) : Sette filmin promosyonu sırasında kullanılacak fotoğrafları çeken kiş.
Continuity veya Continuity girl veya Script Supervisor (genellikle Hollywood filmlerinde bu isim geçer) : Ayrı zamanlarda çekilen sahnelerin sürekliliğinin ve devamlılığının korunmasını sağlar.
Script Editor (Senaryo editörü) : Senaryodaki cümleleri oyuncular söylemekte zorluk çektiklerinde ,çekimler sırasında bu sorunları gidermek için gerekli değişiklikleri yapan kişi.
Executive Producer (Uygulayıcı veya Yürütücü yapımcı) : yapımcı adına işleri yürüten ve film giderleri için para kaynağı bulan kişi veya kişilerdir.
Production Menager (Produksiyon Amiri veya Yapım Yönetmeni) : oyunculardan sahne çekimlerine kadar her türlü örgütlenmeyle uğraşan ve sorunları çözen kişi veya kişiler.
Asistant Cameraman (Kameraman Yardımcısı asistanı): Kameranın bakımından onarımına kadar herşeyinden sorumlu kişi.
Second Asistant Cameraman/ Clapper Loader (İkinci Kamera Yardımcısı): Çekimlerin birbirine karşımasını önlemek amacıyla kamera önünde klaketi tutan ve çarpan kişi.ayrıca kameraya filmi takıp değiştirir.
Dolly Grip: Kamerayı raylar üstünde süren kişi.
Casting: Rol dağılımı yapan kişi.
Second Team (İkinci Ekip) : Prova çekimlerinde başrol oyuncusu ve yardımcı oyuncular yerine görev yapıp,kimin nerde durması,ışığın nerden gelmesi gibi kararların verilmesinde görev alan kişilerdir.
Production Designer (Yapım Tasarımcısı) ve Art Director (Sanat Yönetmeni): Production Designer (Yapım Tasarımcısı) filmin görsel dokusunu tasarlar,Art Director (Sanat Yönetmeni) ise bu tasarıma göre yapılan işleri denetler.
Still Photographer (Set fotoğrafçısı) : Sette filmin promosyonu sırasında kullanılacak fotoğrafları çeken kiş.
Rock Star- Admin
- Mesaj Sayısı : 284
Kayıt tarihi : 05/04/09
Yaş : 35
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz